27 maj 2014

Älska människor och tala rätt ..

Att känna sig otillräcklig och osmart är der värsta jag vet!
Jag vill ju så gärna ha svar på alla frågor som finns där ute bland alla dessa underbara människor!
 Om jag inte kommer på en lösning på problem jag fått höra så känner jag mig otillräcklig och jag vill gärna hitta en lösning även om det tar veckor att klura ut en lösning, undrar varför det är så för mig ?!
Känner du igen dig?
Jag kan även bli väldigt frustrerad över människor som inte tänker lika kärleksfullt/medmänskligt som jag. Jag tex är en sån person som absolut inte vill såra en människa även om jag skulle skämta om något lite opassande,  så mår jag jätte dåligt efteråt! Jag vill ha något bra att säga när jag öppnar min mun, har jag inget bra att säga så vill jag inte säga något alls!
Det är faktiskt ett mirakel som hänt de senaste åren.... Jag blir tyst i sammanhang där jag gärna vill lägga till något eget men nu.... Vill jag verkligen inte snacka onödig gojja!
Jag strävar efter att mitt tal ska vara så uplmuntrande som möjligt,  utan skitsnack och full av intresse för andra människor. Jag är annars väldigt duktig på att prata om mina saker och det tycker jag är en irriterande sida av mig även om jag vet att mycket av det jag råkar säga kan hjälpa andra och kanske är det, det enda positiva i så fall och då får jag vara glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för din kommentar!