10 maj 2014

Frukostblogga!

Du ligger som oftast och sover fortfarande denna tid så jag sätter mig här med mina två mackor o megakaffemugg.
Igår hade jag nog den eländigaste dagarna EVER! Den tog aldrig slut, jag var trött o grinig, helt slut i kroppen efter allt mitt "tränande" så när Plutt somnade för natten så satte jag mig i soffan o rörde mig inte förutom för att byta kanal :P
Tror mkt är pga stress över pengar, knaaaapert just nu men det vänder snart igen.

Jag märker stoooor skillnad på mamma. (för att gå o svara på dem frågorna nu då  ) Sättet hon pratar och beter sig , hennes miner, kroppsspråk öht!!. Tycker det är fantastiskt att hon Äntligen kan få må bra, och att jag kan få må bra när jag umgås med henne. Oftast har det ju blivit lite sioså eftersom hon oftast tog allt upp på mellangrabben men nu så kramar tom min son henne varje gång vi åker därifrån och är riktigt kärleksfull. Kanske han också märker skillnaden ??

Tog på mig en tröja igår, tittade hastigt i spegeln och gick iväg. Gick sen tillbaka o kollade noggrannare, MEN...sitter inte denna tröjan något lösare än sist jag hade den på mig ???? Det gjorde den, för förra gången jag hade på mig den så minns jag så tydligt hur jag droooog o töjde på den för att den skulle sitta så som den ska o bekvämt..o igår tog jag bara på mig den o den satt lösare. Tror fortfarande att jag bara inbillar mig . Jag skulle verkligen behöva sluta med vågen , så nej..jag har inte lyckats sluta med det som jag inte ens skulle börja med..suck! Men ok, jag kanske kan få väga mig...men då Måste jag faktiskt köpa en ny våg, för denna är helt hejsansvejsan fast den har nytt batteri i. Blev så lycklig i morse när  vågen visade en del minus men jag litade ju inte på det så jag vägde mig hundra gånger till o sen fick  jag ett annat slutresultat....:( så den knäcker mig lite, men med en ny våg så kanske det går bättre..haha..ELLER så SLUTAR JAG ATT VÄGA MIG !!!

Nähäpp, nu är mackorna uppätna och dags att få i sig kaffet. Sen får vi se vad dagen har att bjuda på, ja förutom regn o mulet o elände.

Puss o Kramar från Lillesyrran (in progress att verkligen bli LILLEsyrra också :P )
Love yoU!!

Ps. Och BARA ÖS PÅ !! Har du en dålig dag, ledsen dag...whatever så FINNS JAG HÄR FÖR DIG!! <3 Du kommer aldrig kunna ösa på så mycket att jag skulle någonsin lämna dig! Aldrig, aldrig aldrig! Är ju det systrar är till för !! Att finnas där i ALLA lägen, inte bara dem roliga, även dem jobbiga. Sen kanske jag inte är bäst på att ge uppmuntrande ord eller vettigheter men att jag finns där o lyssnar o gör mitt bästa, Definitivt!!! ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för din kommentar!