14 maj 2014

Så trött idag ...

ja det är ju inte det enklaste, att vara snäll mot sig själv.
Men hittar väl nån typ av balans i alltet, nångång, förhoppningsvis.

Eftermiddagen idag har varit heljobbig. Hann inte sova tillräckligt på dagen, och varit hungrigare idag igen och verkligen känt av ytteligare abstinensbesvär. Det känns väl bättre nu, vi tog en promenad sen till mamma och stannade kvar där o åt kvällsmaten också. orkade verkligen inte gå hem o börja greja med det också idag. Nu är magen mätt men huvudet enormt trött! Tur att jag har så lunga grabbar, förutom huliganen då , men tom han är lugn just nu eftersom han fick spela lite på min telefon..allt för husfridens skull eller hur var det vi sa igår :P

Hjälp! det är bara några få veckor kvar sen har barnen SOMMARLOV!! vart tog vårtermingen vägen ?? jag har såna stora planer för sommaren och jag hoppas verkligen att jag lyckas göra alla dem sakerna med mina små Pluttisar :) Det är inte bara dem stora sakerna jag längtar efter utan även att bara kunna duka fram lite pickinick på baksidan o sitta där o mumsa godsaker , eller åka en bit o se lite båtar och plaska lite o äta glass, tom grilla kanske. Oh! Älskar verkligen somrarna med mina barn!! Hoppas bara min plånbok samarbetar med mig :) haha

Har varit skönt att ha påbörjat lchf:en för märker att jag har all fokus på det och hinner riktigt lixom inte grubbla på alla dem problemen man har , depressionerna och allt skit ! ...Nu fick jag veta också att det går bra för mig att förlänga min arbetsträning, den skulle ju tagit annars slut nu i början av juni . Skönt på ett sätt för då vet jag vilka dagar jag har det och det är bara på förmiddagarna, så jag hinner ändå umgås och greja med barnen. Men ändå , på somrarna tycker jag att alla skulle få vara lediga med sina barn ! synd bara att samhället inte är byggt på det sättet....in med ungarna på dagis o föräldrarna jobbar hela dagen o sen om man har tur orkar man sitta en stund med sitt barn på kvällen innan det är dags att sova. Och på somrarna ska man även trycka in dem i förskolor dem inte ens är vana vid för deras ordinarie förskola är stängd....Oh! skapar ångest! Pratade lite med mamma om det redan och frågade ifall hon kunde ha plutten när förskolan stänger, och det kunde hon som tur är. Då är plutten supernära mig när jag jobbar ändå :)

Vart svamligt men det är ungefär så det är i min trötta hjärna just nu :)

Puss o kram!!

Lillesyrran

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för din kommentar!