19 maj 2014

att våga våga!

Mått så uselt ett bra tag nu igen. Inge tålamod, trött, grinig...bara velat gömma mig nånstans. När jag analyserar mig själv så kan jag tänka mig att det är en blanding av många saker som gjort/gör att jag mått så. Ekonomi, sjukdomar, stress ang arbetsträningen och vad man inte lyckas uppnå med det pga hög frånvaro (vilket är pga vab o jag ändå inte kan styra över) . Jag är SÅ tacksam för mina barn , att dem är dem personligheterna och fantastiska människorna som dem är! Utan dem skulle jag aldrig klara mig på något sätt alls. Dem gör det lätt att vara mamma! <3

Kört lchf nu ganska länge, och haft en riktig svacka där jag bara känner mig stor som ett hus....men jag kör på...då jag ändå mår bättre med denna kosten än innan och trots att inget händer på vågen :o/
Nu börjar iofs en helt ny kapitel i mitt liv. Att börja träna. Att jag ens vågade ta mig dit o höra mig för är ett stooooort steg! Är fortfarande lite omtumlad av den tanken, att Jag faktiskt lyckades. Nu gäller bara o lyckas ta sig dit idag igen och teckna kortet o sen är det bara tuta o köra :) att inte gömma sig hemma bara för att något känns nytt o skrämmande , för att jag Tror att folk tänker si eller så. Jag lever väl ändå för min egen o mina barns skull, så vem kan komma o säga nånting om nånting egenligen. Men ändå, längst där inne så skäms jag, något oerhört!

Idag äntligen efter 3 veckors frånvaro är det dags att gå till arbetsträningen igen och det känns lite blandat. Men blir nog bra bara jag tar mig dit. Måste sluta tänka så jäkligt om allting hela tiden och ta det som det kommer. För efter 35 år borde jag väl ha lärt mig att det OFTAST inte är så farligt , NÅNTING , som man först trodde. Och alla människorna där ute, ja dem är ju bara människor....precis som jag, varken bättre eller sämre....SÅ prkl! Skärpning!!

Familjerätten, dit ska jag också ta mig idag. Känns också sådär konstigt och jobbigt men måste göra det för mellangrabbens skull. Måste få ha det klart för mig vilka rättigheter jag har, där jag kan se till hans bästa, iomed att hans pappa inte fattar ett skit, och bara tänker på sig själv och hur mycket han hinner jävlas med mig......

Puss o kram, Älskar Dig....och dina visdomar ;) :D

<3 Lillasyrran

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för din kommentar!