26 april 2014

Jo, du vet visst!

Måste först och främst säga att det du skriver kanske är en sanning för dig just nu, men det är inte sanningen om dig!
Att du inte skulle vara älskvärd, söt och attraktiv som du är, är en lögn!
Du är hur snygg som helst och har en härlig personlighet, det hänger inte på kilorna.
Vet förståss hur djupt det sitter, vet också att det inte spelar någon roll hur smal man än blir, det sitter djupare än så. Du vet ju att jag gått ner en hel del kilon, men är jag lyckligare?
Både ja och nej, men mest nej. Jag kämpar ständigt med tankar om att jag inte är smal eller snygg nog, och särskilt nu när alla ålderstecken börjar synas tydligare, så känns kraven som jag själv har på mig ouppnåeliga. Det finns inte en dag då jag inte tänker på hur livet satt sina spår, känslan att aldrig duga, aldrig vara snygg nog osv....

Du är du, och jag är jag, jag skulle inte kunna älska dig om du var som mig...
Ush, jag är tacksam över att du är så pass olik mig .Vet du det?!
Det finns en styrka i dig som jag beundrar, fina vackra ögon och fin sårbarhet som jag vet finns där inne! Du är helt fantastiskt, du vågar bara inte släppa fram dig fullt ut, har ju sett så många underbara glimtar av ditt Sanna jag❤️
Jag har haft och har fortfarande så mycket självförakt i mig för att jag inte är bra nog, helst bli/vara perfekt!
Varifrån kommer kraven?
Ingen är perfekt, ingen!

Ja, hur vågar man släppa ner garden bara lite för att släppa in någon i sitt liv, våga visa sig sårbar för honom?! Jag har kämpat med det i över 20år och först nu vågar jag vara lite svag, inte fullt ut, för då är jag rädd att han förkastar mig. Visst är det konstigt hur djupt det sitter?
Hade han velat lämna mig så hade han redan gjort det, det är ju inte då att jag har varit lätt att leva med?! Hahah!

Det här med vikten.... Igen!
Vi får peppa varandra, även via denna bloggen.
Dagliga summeringar av dagen, tror mest på motion kombinerat med lchf, det har jag kört!
Man får ära mycket gott, men kolhydraterna ska bort, perfekt!
I sommar äter man mycket jordgubbar och grädde ;)
Vill du så kan vi koka ihop nåt och hjälpas åt!
Puss och kram my lovely sister❤️
Love you

Kram från Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för din kommentar!