27 april 2014

LCHF kör vi i morgon, eller ?

Strikt lchf kör jag i morgon, eller ja som jag körde innan.
Frukost:
Kaffe + äggröra med smör + 2 finncrisp eller flatbröd.
Alt. Nr 2 kaffe, 2 kokta ägg, skinka , massa Bregott och majonäs på finncrisp eller flatbröd ( flatbröd innehåller mindre kolhydrater.

Blir jag sugen på mellis, tar jag frysta hallon och en halv deciliter keso eller vispad grädde till, kanske blandar jag grädde och keso ! :)

Lunch: blir oftast inget, då jag äter frukost så sent, men annars så brukade jag äta tacogratäng med lite sallad, spenat med 2 ägg, Zucchinigratäng, auberginegratäng, korv med räksallad eller nåt.
Kebabsallad eller bara, några ägg med majo.

Mellis: Celsius energidricka

Middag: kyckling med tzatziki eller annat fett till, ägg med smör, äggpizza (supergott)
Vatten eller cola zero

Ville bara ge dig en liten start om du känner att du vill börja i morgon, men vi kan väl höras mer i morgon eller övermorgon.
Det är hyffsat lätt med lchf, undrar du över något så får du självklart höra av dig!
Nutrilett är en bra rivstart om man inte vill sätta igång med lchf direkt.
Jag har hamnat på min övre viktgräns igen, så i morgon kör jag!

Hatar det här med vikten, jag går upp så himla lätt :(, vet att självförtroendet borde sitta någon annanstans än bilringarna. Men jag trivs ju faktiskt inte med de extra kilon jag har och då får jag namne mig göra något åt saken!!!

Kram från Storasyster


1 kommentar:

  1. Jag har massor med övervikt och måste verkligen göra någonting åt det. Funderar på att dra igång med typ Nutrilett, sedan LCHF ett tag - jag vet att jag inte kommer att klara LCFH särskilt länge så därför måste jag blanda olika varianter - därefter 16:8 dieten och till sist 5:2 dieten. Men det får bli efter att jag har flyttat. Det kommer inte att bli någon ordning på ätandet innan dess. Kram!

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar!